Utvecklingsfronten!

Saga är snart 8 månader så tänkte meddela lite om hennes utveckling..

 

  • Kryper runder som bara den
  • Reser sig mot allt
  • Står upp mot saker
  • Äter exakt allt
  • Har fast rutiner ( sen 5 månader tillbaka)
  • Snackar otroligt mkt
  • Klappar kaka

Finns säkert mer som jag missat men detta är en del av det i allafall!!

 

Förstår ej hur folk ska vara såå extremt beskyddande av sina barn att dem förbjuder dem för såå mkt, tar upp dem vid minsta skrik, tar ej hem folk eller beger sig ej ut bland folk med sina barn, torkar av dem eller bytar kläder för minsta fläck mm.. Hade aldrig kunnat vara så mot Saga, barn måste få vara barn!!
Finns inget mer naturligare än ett glatt och skitit barn=)


Var på karnevalen i går om man ens kan kalla det för karneval, var det sämsta skiten jag någonsin varit med om .. Herregud säger jag bara..!!  Saga har fått en liten hur som hon bara ÄLSKAR Britta heter den=)!

Var även in om Sagas farfar men det gick inte alls, Saga gallskrek så fort hon såg han så det blev verkligen inte långvarit hemma hos honom, skönt var det haha=)!  Vet inte alls vad vi ska göra idag mer än att jag ska köra min bror och svägerska till Dösjebro sen vid 6 då dem ska festa..!!

Känns som Saga har kommit in i en trots redan, eller rättar sagt hon har kommit in i en trots, som kan vara väääldigt kämpig vissa dagar, men det är sånt man får ta för även dem måste gnabba av sig ibland, men det kan också gå lite överstyr ibland..!!! NUUUUU har äntligen Sebbe gått på pappaledighet ska vara hemma hos oss nu i 3 veckor, sen jobbar han 2 veckor sen är han ledig i 2 veckor till=) Ska bli så skönt att ha han hemma hos oss..=)=)=)!!

Sebbe ligger och sover jag sitter uppe med fisen som jag har bråkat med sens kl 7 i morse och det var ikke vackert, funderar på om jag ska gå och ta mig något att äta eller vänta tills han vaknar.. hmmm får se hur det blir..!!




Kommentarer
Postat av: mormor

Stora flickan nu men ganska klåfingrig :)får passa dig överallt.

2010-07-19 @ 08:28:58
Postat av: Kathy och ♥ Lovisa. 09-11-06.

Ja likaså här. Lovisa har visat jättehumör om hon inte får som hon vill och blir ledsen som bara den om jag vänder ryggen till. Har varit i tjaffs med många som har yngre bebisar som kallar henne "dampig" men vafan, nu ser jag ju att det är fasen hon går igenom. Inte mer med det.. Vi får hoppas att denna tiden snart är förbi :P

2010-07-21 @ 13:41:47
URL: http://lovisaloppans.blogg.se/

Lämna gärna ett avtryck här:

Åh vem är du?:
Minns mig gärna?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Glöm ej lämna din bloggadress så jag kan kolla in din:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0